Drukas materiāli mārketingā
Drukas materiāli lieliski papildina jebkuru mārketinga stratēģiju, tomēr ne visi mārketinga speciālisti tos pietiekami un atbilstoši izmanto. Kas īsti ir mārketinga stratēģija, kā tajā izmantot drukātos materiālus, un kā apvienot drukas un digitālos elementus uzņēmuma reklāmā?
Mārketinga stratēģija
Dinamiskā uzņēmējdarbībā mārketinga stratēģija ir viens no virzītājspēkiem, kas garantē ne tikai panākumus, bet arī atpazīstamību. Mārketinga stratēģija ir kā tilts, kas savieno uzņēmumu un mēķauditoriju. Tieši tādēļ ir īpaši svarīgi izveidot efektīvu darbību kopumu, kas atbilst potenciālo klientu vēlmēm un vajadzībām un palīdz sasniegt biznesa mērķus.
Precīzi nodefinētā mārketinga stratēģijā ņem vērā vairākus aspektus:
- tirgus analīzi;
- klientu segmentāciju;
- konkurētspēju un tās pozicionēšanu;
- zīmola brendingu;
- cenas;
- izplatīšanas kanālus;
- reklāmas pasākumus;
- mārketinga efektivitātes analīzi.
Šie faktori norāda vispārējo virzienu un pieeju, kas tiks izmantota, lai virzītu tirgū savu piedāvājumu un radītu veiksmīgu iespaidu par savu uzņēmumu.
Kā izmantot drukātos materiālus?
Svarīgi atcerēties, ka mārketinga stratēģija ietver procesu kopumu, kurā noteikti jāatceras iekļaut gan komunikāciju sociālajos tīklos, gan e-pasta mārketingu, gan piedalīšanos dažādos projektos un pasākumos, gan, protams, drukātos materiālus.
Brošūras
Brošūras jeb bukleti ir viens no populārākajiem drukātajiem materiāliem, ko izmanto, lai reklamētu savu preci vai pakalpojumu. Šis mārketinga materiāls īpaši derēs maziem un vidējiem uzņēmumiem, jo tas ir viens no ātrākajiem un vienkāršākajiem veidiem, kā iepazīstināt klientus ar savu piedāvājumu.
Brošūras var izmantot dažādās sfērās, piemēram, veikalos, aptiekās, ārstniecības iestādēs vai birojos. Tās nereti novieto pie ieejas, kur pulcējas apmeklētāji, tādējādi paplašinot iespējas iepazīties ar konkrētās iestādes piedāvājumu. Nereti bankas izmanto brošūras, kurās tiek pastāstīts par dažādiem pakalpojumiem vai produktiem, lai klientam būtu ērti paņemt šo informāciju uz mājām.
Skrejlapas
Skrejlapas jeb flajeri ir efektīvs veids, kā mērķauditoriju iepazīstināt ar uzņēmuma piedāvājumu. Visbiežāk tās tiek izdalītas vai novietotas dažādās vietās, piemēram, veikalos, ārstniecības iestāžu uzgaidāmajās telpās vai citur. Tās nereti tiek ievietotas arī pastkastītēs vai drukātajos izdevumos, palielinot iespēju, ka saņēmējs iepazīsies ar saturu.
Turklāt, izmantojot skrejlapas, jūs varat izmērīt šīs mārketinga aktivitātes atdevi, izvietojot uz tām atlaižu kodus vai kuponus, kurus saņēmējs var izmantot, lai iegādātos preci vai pakalpojumu, kuru piedāvājat.
Vizītkartes
Un, protams, nedrīkst aizmirst par vizītkartēm. Tās būs labs palīgs, kad potenciālos klientus iepazīstināt ar jūsu piedāvātajiem pakalpojumiem vai precēm un iepazīstoties ar potenciālajiem sadarbības partneriem.
Vizītkartē vienmēr jāiekļauj svarīgākā informācija – vārds, uzvārds, uzņēmuma nosaukums un kontakti. Vizītkarti varat papildināt arī ar piedāvātajiem pakalpojumiem, sociālo tīklu un mājaslapas adresēm. Protams, mūsdienās vizītkartes lieliski var papildināt arī ar uzņēmuma logo vai QR kodu, kuru noskenējot atveras mājaslapa vai kāda cita saite. Taču jāuzmanās, lai vizītkarte nav pārpildīta ar lieku informāciju.
Drukas un digitālie elementi
Noteikti jāatceras, ka mārketinga stratēģija nav vairāki atsevišķi elementi. Tā jāveido kā viens veselums, ievērojot līdzīgu drukāto un digitālo elementu stilu. Svarīgi atcerēties, ka klients reizēm nepaspēj pievērst uzmanību visam, ko redz, tādēļ var apjukt, ja uzņēmums pēkšņi maina savas ierastās krāsas, stilu, kādā veido drukas un digitālos materiālus, vai citas atpazīšanās zīmes.
Darba laiks
Atvērts
Vairāk...Raksts
Lai mācīšanās būtu jautrāka!
Copy Pro parūpēsies, lai skolas gada sākumu varētu sagaidīt ar prieku – piedāvājumā personalizētas klades un rakstāmpiederumi, mācību gada plānotāji, kā arī grāmatu un burtnīcu vāciņi.