FCR Digital, SIA

FCR Digital, SIA

Blaumaņa 38/40, Rīga LV-1011 www.fcrdigital.lv/
www.fcrdigital.lv/

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

2024. gada 6. martā 16:50

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2), un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

1. Kas ir Google piekrišanas režīms v2?

Google Consent Mode v2 ir atjaunināts Google mehānisms, kas ļauj uzņēmumiem pielāgot Google tagu funkcionalitāti, pamatojoties uz lietotāju piekrišanu reklāmām un analītikas sīkfailiem. Tas nodrošina, ka izsekošana reklāmas kampaņām notiek tikai ar lietotāja piekrišanu, par ko signalizē Consent Mode v2.

Google to raksturo kā mehānismu, kas ļauj tīmekļa vietnēm vākt datus par tīmekļa vietņu konversijām, vienlaikus ievērojot lietotāju privātuma iestatījumus.

2. Ar ko Google Consent Mode v2 atšķiras no iepriekšējās versijas?

Atšķirībā no iepriekšējās versijas Consent Mode v2 ir pilnveidotāka versija, kas pieprasa skaidru lietotāja piekrišanu sīkfailiem un datu izmantošanai – īpaši personalizētām reklāmām un analītikai. Šis uzlabojums atbilst stingrākām privātuma normām un noteikumiem. Tā mērķis ir nodrošināt, ka dati tiek apstrādāti, ievērojot lietotāja izvēli un juridiskās prasības, jo īpaši Eiropas Ekonomikas zonā (EEZ). 

Galvenais uzlabojums atjauninātajā versijā ir divu papildu piekrišanas stāvokļu iespējošana saistībā ar reklāmu: ad_user_data un ad_personalization. 

Jaunais Google piekrišanas režīms ir drīzāk prasība, nevis izvēles iespēja vietnēm, kas vēlas precīzi izsekot reklāmguvumiem un efektīvi optimizēt savus reklāmas izdevumus nākotnē. Google piekrišanas režīms v2 tagad ir pilnībā pieejams. 

Ja tas netiks ieviests, negatīvās sekas reklāmdevējiem parādīsies no 2024. gada marta.

3. Kādas ir Google piekrišanas režīma v2 jaunās galvenās funkcijas?

Kā jau minēts, jaunajā un uzlabotajā Google Consent Mode v2 ir divi galvenie iestatījumi, kas saistīti ar reklāmām un personalizāciju:

  • ad_user_data,
  • ad_personalization.

ad_user_data piekrišanas režīmā v2

Iestatījums ad_user_data nosaka, vai personas dati tiek nosūtīti Google, pamatojoties uz lietotāja piekrišanu. "Google" šajā kontekstā attiecas uz tādiem pakalpojumiem kā Google Ads, Google Shopping un Google Play.

Ad_user_data var būt divas vērtības atkarībā no tā, vai lietotājs ir devis piekrišanu: "piešķirta" vai "atteikta".

Ja lietotājs piekrīt reklāmas sīkfailiem sīkfailu banerī, tādējādi piekrītot kopīgot savus datus ar Google, ad_user_data būs iestatīta uz "granted".

Tomēr tas darbojas tikai tad, ja banera valoda atbilst Google atbilstības standartiem.

ad_personalization piekrišanas režīmā v2

Iestatījums ad_personalization kontrolē, vai personas datus var izmantot tādiem mērķiem kā atkārtotais mārketings.

Līdzīgi kā ad_user_data, arī ad_personalization ir divas iespējamās vērtības, pamatojoties uz lietotāja piekrišanu: "piešķirts" vai "liegts".

Ja lietotājs piekrīt reklāmas sīkfailiem sīkfailu banerī, tādējādi piekrītot, ka Google izmanto viņa datus reklāmas personalizēšanai, ad_personalization tiks iestatīts uz "granted".

Tomēr, tāpat kā ad_user_data, arī šī funkcija ir atkarīga no tā, vai reklāmkarogu valoda atbilst Google atbilstības standartiem.

4. Kāpēc Google atjaunina piekrišanas režīmu?

Tīmekļa reklāmas ekosistēmai, kas ir izdevīga reklāmdevējiem, izdevējiem un patērētājiem, jābalstās uz uzticēšanos, ievērojot galalietotāju privātuma preferences.

Google apsver tādu privātuma noteikumu ietekmi kā VDAR un E-privātuma direktīva, kā arī jaunu tiesību aktu, piemēram, Digitālā tirgus likuma (DMA), ietekmi.

E-privātuma direktīva un VDAR reglamentē datu glabāšanu un piekļuvi datiem lietotāju ierīcēs, pieprasot juridisku pamatu, galvenokārt piekrišanu, visām personas datu apstrādes darbībām.

Digitālo tirgu likums liks Google un citiem lielākajiem tiešsaistes platformu uzņēmumiem veikt dažādas izmaiņas savos produktos un pakalpojumos.

Google piekrišanas režīms v2 ir viena no Google iniciatīvām, kuras mērķis ir veicināt un nodrošināt atbilstību tīmeklī, tostarp arī pašu atbilstību šiem noteikumiem.

5. Kā Google Consent Mode v2 palīdz reklāmdevējiem

Ievērojot privātuma noteikumus un piedāvājot lietotājiem iespēju izvēlēties, vai piekrist datu apstrādei, daži lietotāji atteiksies. Šāds piekrišanas trūkums var radīt grūtības tirgotājiem un reklāmdevējiem izprast savas kampaņas veiktspēju, jo viņiem nebūs "pilnīgas informācijas". Tomēr Consent Mode v2 palīdz reklāmdevējiem atgūt ievērojamu daļu no šiem "zaudētajiem" datiem privātuma prasībām atbilstošā veidā, izmantojot apkopotu un anonimizētu datu ziņošanu. 

Lai gan individuāli dati par lietotājiem, kas nav devuši piekrišanu, nav pieejami, apkopotie dati joprojām var sniegt vērtīgu ieskatu kampaņas veiktspējā un lietotāju uzvedības tendencēs. Turklāt konversiju dati tiek uzlaboti, izmantojot konversiju modelēšanu lietotājiem, kuri nav devuši piekrišanu. 

Lai nodrošinātu savu auditoriju un mērījumu kvalitāti Google reklāmās, ir ļoti svarīgi pareizi ieviest Piekrišanas režīmu v2 līdz 2024. gada martam.

6. Vai Google Consent Mode v2 izmanto mākslīgo intelektu?

Google Consent Mode 2. versijā ir iekļauts mākslīgais intelekts, jo īpaši mašīnmācīšanās, savā konversiju modelēšanas pieejā.

Ja lietotāji piekrīt sīkfailiem, visaptverošu datu vākšana precīzai reklāmu mērķauditorijai un analīzei ir vienkārša. Tomēr, ja lietotāji atsakās no sīkfailiem, dati kļūst ierobežoti un anonimizēti, kā rezultātā analīzē rodas nepilnības.

Google izmanto mašīnmācīšanos konversiju modelēšanā, lai novērstu šos trūkumus. Tā analizē datus un tendences, kas iegūtas no piekritušiem lietotājiem, lai novērtētu to lietotāju uzvedību, kuri nav devuši piekrišanu. Šī uz mākslīgo intelektu balstītā metode izmanto novērojamos datus un vēsturiskās tendences, salīdzinot tos ar piekritušo lietotāju datiem. Šis process palīdz modelēt un atgūt ievērojamu daļu reklāmu klikšķu konversijas ceļu, kas citādi tiktu zaudēti.

Lai gan šī uz mākslīgo intelektu balstītā pieeja nav 100% precīza, tā ievērojami uzlabo konversiju datu analīzi, piedāvājot labāku ieskatu, nekā paļaujoties tikai uz datiem, kas iegūti no piekritušiem lietotājiem.

7. Vai piekrišanas režīms v2 aizstāj nepieciešamību pēc sīkfailu banera?

Nē. Gluži pretēji. Lai izmantotu Google piekrišanas režīmu v2, jums ir jābūt uzstādītam sīkfailu banerim. Tas nozīmē, ka jums ir jābūt vai ir jāievieš piekrišanas pārvaldības platforma (CMP), kas atbilst Google standartam, kā arī GDPR un e-privātuma direktīvai.

Google piekrišanas režīms v2 "darbojas", izmantojot CMP, kas nozīmē, ka tā saņem signālus par to, vai lietotājs ir vai nav devis piekrišanu, izmantojot baneri.

Tāpat jūs kā vietnes īpašnieks esat atbildīgs par to, lai vispirms tiktu apkopotas piekrišanas par visām vietnē izmantotajām sīkdatnēm un izsekošanas tehnoloģijām saskaņā ar GDPR un citiem datu privātuma tiesību aktiem. Pēc tam varat izvēlēties izmantot Google piekrišanas režīmu v2, lai maksimāli izmantotu Google Analytics 4 un Google reklāmas pakalpojumus.

8. Vai, lai izmantotu piekrišanas režīmu v2, ir nepieciešams sīkfailu baneris?

Jā. Jums savā tīmekļa vietnē un/vai mobilajā lietojumprogrammā ir jābūt sīkfailu banerim, t. i., piekrišanas pārvaldības platformai. Tas ir tāpēc, ka API lietojumprogramma Consent Mode v2 ir savienota ar piekrišanas pārvaldības platformu (CMP), lai jūsu lietotne vai tīmekļa vietne varētu norādīt uzņēmumam Google, vai lietotājs ir devis piekrišanu analītikai un/vai reklāmām.

Google Consent Mode v2 nav atsevišķa funkcija vai programma. Piemēram, ja vietnes lietotājs nolemj noraidīt sīkfailu vai izsekošanas ierīču izmantošanu noteiktām mārketinga tehnoloģijām sīkfailu banerī, Google Consent Mode attiecīgi reaģēs. Pamatojoties uz šo piekrišanas statusu, tā tīmekļa vietnē rādīs tikai uz kontekstu balstītu reklāmu, neizmantojot nekādus personas datus.

9. Kas notiks, ja es neieviešu Google piekrišanas režīmu v2?

"Google" piekrišanas režīms v2 galvenokārt attiecas uz uzņēmumiem, kuru mērķauditorija ir lietotāji EEZ. Neieviešot Consent Mode v2, jūsu reklāmas platformas, piemēram, Google Ads un GA4, pēc 2024. gada marta neiegūs datus par jauniem EEZ lietotājiem. Tāpēc bez Consent Mode v2 jūsu mērījumi un atskaites, auditorijas saraksts un iespēja veikt atkārtotu mārketingu EEZ būs gandrīz bezjēdzīgi.

Jūsu solīšanas algoritmi darbosies, izmantojot neprecīzus un nepilnīgus datus, kā rezultātā budžeta izdevumi būs mazāk efektīvi. Piemēram, ja jūs īstenojat kampaņu "Maksimizēt reklāmguvumus" ar mērķa CPA, precīzs reklāmguvumu mērījums ir ļoti svarīgs, lai algoritms darbotos pareizi un piedāvājums būtu efektīvs. Reģistrējot mazāku skaitu konversiju (bez Consent Mode v2), stratēģija var nepietiekami novērtēt dažas iespējas, kas novedīs pie neprecīzas solīšanas un mazāk izdevīga budžeta piešķiršanas.

10. Kā ieviest Google piekrišanas režīmu v2?

Īstenošanas procesu var aprakstīt četros posmos. 

  • Pirmkārt, nosakiet labāko veidu, kā iegūt piekrišanu, vai nu izmantojot sertificētu Google CMP partneri, piemēram, Cookie Information CMP, vai arī pašu izveidotu risinājumu, ko izveidojat no nulles.
  • Pēc tam pārliecinieties, ka baneris ir konfigurēts lietotāja piekrišanas vākšanai un atbilst Google ES lietotāja piekrišanas politikai, kā arī EEZ privātuma noteikumu juridiskajām prasībām. Tas sagādā mazāk grūtību, ja izvēlaties sertificētu risinājumu no Google partnera, piemēram, Cookie Information.
  • Trešajā solī ievietojiet piekrišanas režīmu v2. Visvienkāršākais veids ir izmantot sertificētu CMP risinājumu, piemēram, Cookie Informations CMP. Integrācija ir ļoti vienkārša. Manuāla ieviešana lielākoties ir nepieciešama, ja esat izveidojis un izmantojat savu CMP risinājumu.
  • Ceturtajā un pēdējā solī pārbaudiet savu ieviešanu, izmantojot statusa un diagnostikas rīkus savā Ads kontā.

Ātrākais veids, kā iegūt Google piekrišanas režīmu v2

Visātrākais veids, kā ieviest un izmantot Google piekrišanas režīmu v2, ir izmantot piekrišanas pārvaldības platformu vai FCR Digital mārketinga ekspertu padomus. 

Kā jau minēts, Google prasība par Consent Mode v2 tiks pilnībā ieviesta līdz 2024. gada martam. Lai nodrošinātu, ka jūsu reklāma ir pilnībā funkcionējoša arī turpmāk, sāciet izmantot Consent Mode v2 jau šodien un sagatavojieties, pirms nepiekrītošā iespēja tiks pakāpeniski atcelta!

Raksts

upload/353389/media/fcr-google-analytics.jpg

Google UA un GA4 metriku salīdzinājums: būtiskākās atšķirības

1. jūlijā Google Analytics 4 (GA4) kā mūsu tīmekļa metrikas avots ieņēma centrālo vietu. Nācās atvadīties no Universal Analytics (UA), kas bija daudzu mārketinga speciālistu draugs. Šajā rakstā pastāstīsim par galvenajām mērījumu atšķirībām starp Universal Analytics un Google Analytics 4 un to ietekmi uz datu analīzi un pārskatu sniegšanu.

Atrašanās vieta