Mājaslapu izstrāde. Mājaslapas tehniskais uzdevums
Kā saka web dizaineri ar pieredzi: “Pārāk slinks rakstīt tehnisko uzdevumu, būs gatavs pārtaisīt darbu vairāk nekā vienu reizi". Pat ja jūs domājat – ak, ko tur rakstīt, viss ir bez tam skaidrs –, darba procesā var ierasties tādi jautājumi, kurus jūs varētu redzēt sākumā, kad uzrakstījāt visu uz papīra.
Mājaslapu izstrādē rūpīgi izpētīts plāns palīdz jums un izpildītājam noformulēt projekta prasības
Padariet to par normu, lai izvairītos no situācijas, ka “mēs domajām citādi, mēs gribējām citās krāsās” utt. – bez tehniskā uzdevuma nedrīkst sākt darbu! Jums jābūt anketai, lai uzrakstītu visus svarīgākos momentus. Galu galā – faktiski visiem projektiem ir kaut kas līdzīgs, un var iezīmēt vissvarīgākos un biežāk uzdotos jautājumus.
Darbā ļoti labi palīdz, ja jūs parādāt mājaslapas paraugus, kas jums patīk, lai varētu, piemēram, krāsas ņemt par pamatu. Šajā gadījumā ir skaidrs, ko vēlaties rezultātā.
Izstrāde ir ievērojami vienkāršota veidnes izmantošanās gadījumā. Dizains ir faktiski gatavs, ir tikai jaizvēlas. Nav nepieciešams zīmēt visus elementus, saskaņot katru krāsu vai fontu.
Kā piemērs: mēs sagatavojam kontrolsarakstu, kuru var paņemt kā pamatu mājaslapu izstrādē un interneta veikala izstrādē. Šādi ir jautājumi:
- Kāda veida mājaslapa jums ir nepieciešama: interneta veikals, vizītkarte, piezemēšanas lapa utt.?
- Kādiem mērķiem ir vajadzīga mājaslapa, kādi ir uzdevumi? Piemēram, lai pārdotu preces vai lai jūsu klienti varētu uzzināt, kā jūs atrāst un jūsu kontaktinformāciju?
- Kāds ir jūsu uzņēmums, kādi ir jūsu mērķi?
- Kā jūs noteiktu savu mērķauditoriju? Kam ir vajadzīga jūsu mājaslapa?
- Parādiet mājaslapas piemērus, kādi jums patīk!
- Kādi izvēlnes punkti jums ir nepieciešami?
- Vai būs citas valodas lokalizācija?
- Vai jums ir nepieciešams vietnes saturs? (Mēs piedāvājam teksta izveides speciālista (copywriter) pakalpojumus.)
- Vai jums ir nepieciešama reklāma internetā?
- Vai jums ir nepieciešami SEO pakalpojumi?
Tas ir tikai aptuvens saraksts, lai parādītu, kādā virzienā darboties. Jums ir jāpadomā par jautājumiem patstāvīgi, un varat pievienot savus. Tātad – kad jūs esat uzrakstījuši atbildes, var redzēt, kādi speciālisti ir nepieciešami.
Var teikt ar 100% pārliecību, ka būs nepieciešams dizainers – nomainīt logotipu, uzzīmēt dažas bildes; lapas izkārtojuma veidotājs (pievienot to visu mājaslapā) un, iespējams, copywriter.